Saturday 20 April 2013

Bukan Niat Untuk Mejarakkan Lagi Persahabatan Kita

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum dan salam sejahtera ....

Sahabat .
Kaulah salah seseorang yang dapat menguatkan semangat aku
Kau jugalah salah seorang yang dapat menghappykan mood aku
Yang menghiburkan aku, yang menceriakan aku.

Tapi ..
Kenapa disebabkan hasad dengki,
Disebabkan perasaan iri hati,
Perasaan yang tidak pernah puas hati,
Dapat memisahkan hubungan persahabatan kita?

Kini .
Kerana sebab itu ,
Kita tidak bertegur sapa .
Kerana sebab itu,
Persahabatan kita jadi huru hara .

Apakah 
Perkara ini akan berlanjutan sampai bila-bila?

TIDAK !
"Jangan kerana nila setitik. Rosak satu sebelanga."
Jangan terlalu pentingkan diri sendiri .
Kalau inginkan persahabatan kita terjalin semula.
Kenalah bersatu. Kenalah bersama. Macam 1 Malaysia. *hehe

Sahabatku yang tercinta
Demi ALLAH aku tak ada niat nak menjarakkan 
Persahabatan yang telah sekian lama terjalin.

Aku .
Buat begitu kerana ingin mengetahui
Ingin mengorek apa yang ada di hatimu .

Bukannya .
Nak menjarakkan lagi hubungan persahabatan kita.

Berkawan, bersahabat seperti Rasulullah SAW. Pernahkan kita dengar cerita para sahabat Nabi SAW. Baginda bergitu akrab sekali apabila bersama sahabat baginda.Teringin sekali jika kita bersahabat atau berkawan hendak juga kita berkawan seperti Saidini Abu Bakar Ar Siddiq dan Rasulullah SAW.Bila berjuang bersama Rasulullah SAW ada yang sanggup mempertaruhkan nyawa demi menyelamatkan Rasulullah SAW contohnya Hamzah Assadullah.
Lagipun. 
Kita pun nak exam PMR tahun ni.
Jangan kerana bermasam muka,
Buat tak kenal pabila berjumpa,
Keputusan PMR tidak sama macam yang kita pinta. 

Sayang kawan SK :*
Syafiqah, Siti Khadijah, Nuraliah Izati, Siti Hajar, Aina Afiqah, Nurul Ainaa, Aida Afiqah, Nur Khairiah, Nur Adlina, Nur Nadiah Nadhirah, Venitha.

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Aku sayang, sayang, sayang kauorang macam family aku sendiri.
Semoga ALLAH meredhai persahabatan kita.

 

THANKS FOR READING. DROP YOUR COMMENT PLEASE?

1 comment:

Unknown said...

saya tag kamu..

http://bondaqalish.blogspot.com/2013/04/the-2nd-giveaway-by-farah-arina.html